Zoals u van ons gewend bent, doen wij ons uiterste best om u zo goed mogelijk te behandelen en uw wensen te respecteren.
Desondanks kan er natuurlijk altijd onduidelijkheid of ontevredenheid ontstaan.
Vraag om een verhelderend gesprek met uw tandarts. Meestal lost dit al veel onduidelijkheden op. U kunt aangeven wat u onduidelijk vindt. En uw tandarts kan nog eens uitleggen waarom hij of zij iets op een bepaalde manier heeft gedaan. Bovendien is het voor uw tandarts belangrijk te weten, dat u een probleem heeft. U kunt dan gezamenlijk zoeken naar een oplossing.
Wanneer er na alle inspanningen geen oplossing tot uw tevredenheid is, zijn wij, tandartsen van TCU, aangesloten bij de klachtenregeling uitgevoerd door de NMT.
Meer informatie over de klachtenregeling kunt u opvragen bij de NMT. Dat kan schriftelijk via Postbus 2000, 3430 CA Nieuwegein. Voor een persoonlijk advies of informatie kunt u contact opnemen met het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP), telefoon 0900 20 25 012
(€ 0,15 per minuut).
De klachtenregeling is een voorstel van uw tandarts. Mocht u echter een klacht op een andere dan hierboven beschreven wijze willen oplossen, staat u dit geheel vrij om te doen.
De NZa heeft de mondzorg verplicht gesteld om per 1 januari 2018 de techniek- en materiaalkosten inzichtelijk te hebben voor patiënten. De lijst is een extractie van de reguliere tarievenlijst, met een toevoeging van informatieve teksten over producten en materialen.
In onze praktijk werken wij onder andere met laserapparaten. De laser werkt preciezer dan een ander tandheelkundig instrumentarium. Ook heeft de laser een desinfecterende en bacteriedodende werking.
Over het algemeen gebruiken wij de laser voor kleine chirurgische behandelingen, tandvleesbehandelingen en om uw tanden en kiezen tijdelijk minder gevoelig te maken.